23:14 | سه شنبه 1 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پهنای باند

ارائه خدمات ویژه به دانش‌آموزان و دانشجویان
نماد برتر- اپراتور اول در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مراکز آموزشی، خبر از رایگان کردن پهنای باند دسترسی به سامانه شاد، ارائه بسته‌های اینترنت آموزش با تخفیف ویژه و عرضه سیم‌کارت انارستان داد.
172روستای بانە دارای ارتباط مخابراتی است
نماد برتر- مدیر مخابرات منطقە کردستان، با اشاره به اینکه ارائه خدمات مخابراتی در روستاهای استان یکی از استراتژی‌های تعیین شده در منطقه است گفت: به منظور تحقق این مهم شرایط لازم برای بهره‌مندی مشتریان از محصولات مخابرات در روستاها فراهم شده است که وجود۱۷۲ روستای دارای ارتباط مخابراتی در شهرستان بانه، بیانگر این امر است.
یک پنجم واردات کشور به کالاهای اساسی اختصاص داشته است
نماد برتر- رئیس کل گمرک کشور گفت: در ۵ ماهه نخست امسال، ۵۲ میلیون تن کالا وارد کشور شد که ۱۰ میلیون تن آن، به کالاهای اساسی اختصاص داشته است.
مطهری: اولویت کشور فضای مجازی نیست/طرح سامان‌دهی شفاف شود
نماد برتر- یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه «معیشت مردم اولویت دارد، اولویت مردم فضای مجازی نیست» گفت: طراحان چنین طراح‌های باید شفاف با مردم حرف بزنند. بسیاری اوقات ما موضوعی را مطرح می‌کنیم اما پشت پرده ماجرا را شفاف نمی‌کنیم و در همان فضای مجازی از یک جمله نماینده، بهره‌برداری سوء می‌شود.
ظرفیت پهنای باند اینترنت در بیجار 10 برابر شد
نماد برتر- فرماندار شهرستان بیجار از افتتاح توسعه مخابرات و افزایش پهنای باند اینترنت به 10 برابر در این شهرستان خبر داد.
پازل‌های گم شده دورکاری کدامند؟
نماد برتر- همزمان با شیوع ویروس کرونا و لزوم کاهش حضور افراد در اجتماع، دورکاری و فراهم کردن بستر توسعه آن مورد توجه قرار گرفته است. در این زمینه یک کارشناس حوزه مدیریت ملزومات گسترش دورکاری و در پی آن تغییرات در سبک‌های مدیریتی ارگان‌ها را تشریح کرد.
جریمه دو میلیارد تومانی در انتظار اپراتورهاست
نماد برتر- رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به افزایش قیمت بسته‌های اینترنت دو اپراتور عمده بازار گفت: اپراتورها برخلاف مصوبات رگولاتوری عمل کردند و باید قیمت را به شرایط قبل بازگردانند و اگر این کار را نکردند جریمه نقدی دو میلیارد تومانی در انتظار آنهاست.
کدام دانشگاه‌ها اینترنت رایگان دارند؟
نماد برتر- اسامی دانشگاه‌هایی که اینترنت رایگان دارند اعلام شد که طبق آن پهنای باند مصرفی مراکز علمی و دانشگاهی و حوزه‌های علمیه تاییدشده، رایگان است.
خدمات اینترنتی هنوز هم انحصار دارند!
پایگاه خبری راد: با وجود قرار دادن امکانات فیبر نوری مخابرات در اختیار شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت، به نظر می‌رسد هنوز هم در ارائه برخی خدمات انحصار وجود دارد، بر این اساس با راه‌اندازی سامانه سنجش شاخص‌های شبکه ملی اطلاعات می‌توان مشخص کرد در کجای شبکه انحصار وجود دارد تا رگولاتوری با صدور پروانه یا ابزارهای دیگر، این انحصار را شکسته و اجازه دهد سایرین هم فعال شوند.
ارتقای ۴۰ درصدی الکترونیکی شدن خدمات دولت
پایگاه خبری راد: طبق ارزیابی مرحله سوم شورای فناوری اطلاعات، افزایش میزان الکترونیکی شدن خدمات الکترونیکی دولت به ۴۰ درصد خدمات ارتقا یافته است.
سیر صنعت هواپیمایی جهان در عصر تکنولوژی
پایگاه خبری راد: سازمان بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) پیش‌بینی می‌کند که سود خالص صنعت هواپیمایی جهانی در سال ۲۰۱۹ به ۳۹.۴ میلیارد دلار افزایش پیدا کند. در همین حین، آخرین تکنولوژی‌های روز برای افزایش امنیت و کاهش زمان انتظار مسافران، به کمک ایرلاین‌ها می‌آیند.
درجست‌وجوی مقصران عدم حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی‌
پایگاه خبری راد: در حالی که منتقدان رشد نکردن دلخواه پیام‌رسان‌های داخلی معتقدند که این موضوع به دلیل عدم حمایت از این ابزارهای بومی است، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید وزارتخانه‌ی متبوعش تنها دستگاهی بوده که به وظایف خود در قبال مسوولیت‌های مشخص‌شده در مصوبه شورای عالی فضای مجازی عمل کرده است.
بسیاری از فسادها در زمینه بانک‌ها و ارز مربوط به کوتاهی‌ مدیران است
پایگاه خبری راد: دادستان کل کشور گفت: بسیاری از فسادها در زمینه بانک‌ها و ارز مربوط به کوتاهی‌هایی است که مدیران دارند.
موضوع "فیبر به خانه"؛ افق پیش روی کشور در زمینه ارتباطات مبتنی بر فیبر نوری
پایگاه خبری راد: معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افق پیش رو در ارتباطات مبتنی بر فیبر نوری و سیستم‌های اپتیک، گفت: افق پیش رو موضوع فیبر به خانه (Fiber to home) یا "FTTH" است و برآورد شده که طی ۱۰ سال آینده دو میلیون کیلومتر فیبر در کشور مورد نیاز خواهد بود.
ارائه آخرین یافته‌های حوزه مهندسی مخابرات نوری بیسیم در یک رویداد بین‌المللی
پایگاه خبری راد: "دومین کنفرانس بین‌المللی مخابرات نوری بیسیم غرب آسیا (OWC) "، هفتم و هشتم اردیبهشت ماه امسال به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.